Chiaburi și morișca de abuzuri: cum aruncă autoritățile milioane în „noua” paradă balneară
Omul obișnuit ar putea crede că trăim într-o eră de aur a turismului balnear românesc, având în vedere recenta „explozie” de succes a unei stațiuni termale în care s-au înfundat nu mai puțin de opt milioane de euro din visteria publică. Hai să fim serioși, nu suntem la Hollywood! Ocna Mureș, acest relicvariu istoric al băilor sărate, n-a făcut altceva decât să se fardă cu o nouă mască, prezentându-se ca pasărea Phoenix care a ieșit din cenușa ignoranței și neglijenței autorităților.
Revitalizarea, spun ei. Adică, după decenii de amânări și promisiuni fățarnice, cumva, brusc, a apărut o sursă fabuloasă de bani, iar acum autoritățile locale își freacă mâinile de încasările de două milioane de euro. Chiaburi deghizați în salvatori ai patrimoniului, cu planuri grandioase de extindere și modernizare, vor să ne convingă că această speranță de renaștere a turismului balnear nu este altceva decât un miracol economic.
Intenționează să construiască un aqua parc și un hotel, să instaleze panouri solare și să-și mărească vestiarele, totul dintr-un mix magic de fonduri europene și locale. În timp ce restul țării se zbate să țină pasul cu realitățile economice și sociale, în Ocna Mureș se pare că a plouat cu bani peste noapte. Și, binențeles, cele peste 70 de suflete angajate acolo au devenit pioni într-un joc unde tarifele de intrare fluctuează între 60 și 70 de lei, în funcție de capriciile calendarului.
Nu ne lăsăm însă amăgiți de acest circ balcanic, în care perdeaua de fum a investițiilor și succesului economic ascunde concentrarea de resurse și eforturi într-un singur punct, în timp ce alte zone ale țării plâng după o infrastructură decentă și servicii publice la standarde acceptabile. Așa că, înainte de a aplauda această „noua” perla balneară, întrebăm cu toată vehemența: cui folosește cu adevărat această paradă scumpă și ostentativă?
Sursa: Antena 3