Circulația în București, un haos organizat pentru meciul Dinamo-Universitatea Craiova
Într-un oraș deja sufocat de trafic, decizia de a modifica circulația pentru un meci de fotbal pare mai degrabă o glumă proastă decât o măsură bine gândită. Opt linii de transport public vor avea program prelungit, iar altele vor fi deviate, într-un spectacol de ineficiență și improvizație. Liniile 86, 90, 104 și 143 sunt primele victime ale acestui plan, fiind deviate sau restricționate, în funcție de „situația impusă”. Oare cine decide ce „impune” situația? Cine își asumă responsabilitatea pentru haosul creat?
Pe Bd. Pierre de Coubertin, traficul rutier ar putea fi restricționat, iar troleibuzele liniilor 86 și 90 vor întoarce în Depoul Vatra Luminoasă. Călătorii, evident, vor fi lăsați să se descurce cum pot, fiind nevoiți să utilizeze alte stații sau să aștepte la orele „menționate”. Menționate unde? Într-un univers paralel unde comunicarea cu cetățenii este o prioritate?
Trasee modificate, dar fără logică
Autobuzele liniei 104 vor funcționa pe un traseu modificat, care include ocoluri inutile pe Șos. Iancului, Șos. Mihai Bravu și Bd. Decebal. În același timp, linia 143 va fi deviată pe un traseu care pare desenat de cineva fără nicio cunoștință despre geografia orașului. Călătorii sunt lăsați să ghicească unde și când vor putea urca în autobuze, într-un exercițiu de răbdare și noroc.
În mod ironic, autoritățile par să considere că prelungirea programului pentru liniile 1, 10, 40, 55, 86, 90, 104 și 311 este o soluție suficientă pentru a gestiona fluxul de spectatori. Dar ce se întâmplă cu cei care nu merg la meci? Ce se întâmplă cu locuitorii care au nevoie de transport pentru activitățile lor zilnice? Evident, aceștia nu contează.
Un exemplu de nepăsare și incompetență
Acest spectacol grotesc de organizare demonstrează, încă o dată, cât de puțin le pasă autorităților de cetățeni. În loc să găsească soluții eficiente și bine planificate, se recurge la măsuri de avarie care nu fac decât să agraveze problemele existente. Într-un oraș în care transportul public este deja o sursă constantă de frustrare, astfel de decizii nu fac decât să adâncească sentimentul de disperare al locuitorilor.
În timp ce spectatorii de pe Arena Națională se vor bucura de meci, restul orașului va fi prins într-un labirint de devieri și întârzieri. Este aceasta imaginea unei capitale europene? Sau doar un alt exemplu de incompetență crasă și lipsă de respect față de cetățeni?