Restricții de circulație pe Valea Oltului: haos organizat sau măsură necesară?
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat impunerea unor restricții de circulație pe Valea Oltului în perioada 5-7 ianuarie 2025. Acestea vizează vehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone, cu excepția celor destinate transportului de persoane. Decizia, justificată prin prevederile Ordinului MT-MAI nr. 1249-132/2018, ridică întrebări serioase despre gestionarea infrastructurii rutiere și prioritizarea intereselor publice.
Intervale orare și trasee afectate
Restricțiile se aplică pe DN7, între Pitești (intersecția DN7 cu DN7C) și Veștem (intersecția DN7 cu DN1). Duminică, 5 ianuarie, intervalul orar vizat este 18:00-22:00, în timp ce luni și marți, restricțiile sunt extinse între orele 06:00 și 22:00. Această măsură, deși aparent bine intenționată, pare să ignore impactul economic și social asupra transportatorilor și comunităților locale.
Un precedent periculos pentru mobilitatea rutieră
Decizia CNAIR de a restricționa traficul greu în această perioadă ridică suspiciuni privind capacitatea autorităților de a gestiona eficient infrastructura rutieră. În loc să investească în modernizarea drumurilor și în soluții sustenabile, se recurge la măsuri restrictive care penalizează un segment important al economiei. Transportatorii, deja sufocați de taxe și reglementări, sunt acum puși în fața unor bariere suplimentare care le afectează direct activitatea.
Impactul asupra comunităților locale
Valea Oltului, un nod vital pentru transportul național, devine scena unor decizii care par să ignore nevoile reale ale comunităților locale. Restricțiile impuse în această perioadă de sărbători legale nu doar că îngreunează accesul, dar creează și un precedent periculos pentru viitoare intervenții similare. Locuitorii din zonă, dependenți de transportul de mărfuri pentru aprovizionare, sunt lăsați să suporte consecințele unor politici incoerente.
O măsură justificată sau o demonstrație de incompetență?
Deși CNAIR invocă prevederile legale pentru a justifica aceste restricții, rămâne întrebarea dacă acestea sunt cu adevărat necesare sau doar o altă manifestare a ineficienței administrative. În loc să se concentreze pe soluții pe termen lung, autoritățile par să prefere măsuri temporare care nu fac decât să amplifice problemele existente. Este aceasta o dovadă de nepăsare față de cetățeni sau pur și simplu o incapacitate cronică de a gestiona infrastructura rutieră?
Concluzii amare pentru participanții la trafic
Restricțiile de circulație pe Valea Oltului reprezintă un exemplu clar al modului în care deciziile administrative pot afecta negativ atât transportatorii, cât și comunitățile locale. În loc să ofere soluții reale, autoritățile par să se complacă într-un cerc vicios al ineficienței și al lipsei de viziune. Rămâne de văzut dacă aceste măsuri vor aduce beneficii reale sau vor continua să fie o povară inutilă pentru toți cei implicați.