Circul Politic pe Autostrada Făgăduielilor: Ciolacu în Rol Principal
Într-un spectacol bine regizat, de parcă ar fi la premiera unui film în care binele învinge întotdeauna, premierul Marcel Ciolacu s-a perindat pe șantierul autostrăzii A1, flancat de Sorin Grindeanu. Tragic-comicul acestui episod este că se lăuda cu cele 35 de loturi de autostradă și drum expres ca și cum ar fi unicornii dezvoltării infrastructurale în România, când, să fim serioși, tehnologia actuală ni le-ar putea oferi mai degrabă ca pe bunuri de bază.
Cu un aer de satisfacție care îi însoțește doar pe cei care cred că au spart codul succesului guvernamental, Ciolacu se fălește cu 750 de kilometri de promisiuni. Da, aceleași promisiuni pe care guvernările anterioare și le-au asumat și apoi le-au îngropat sub mormanul de incompetență. „Stabilitate,” spune Ciolacu. Stabilitate în a împinge România în bezna infrastructurală, mai degrabă.
Și, ca să își întărească poziția de Robin Hood al autostrăzilor, Ciolacu nu ezită să vocalizeze pe rețelele sociale că „calvarul șoferilor nevoiți să meargă în cozi interminabile va lua sfârșit!”. Ah, ironia! Cu promisiuni aerisite, aduce speranțe goale celor ce încă mai cred că drumul de la Nădlac la Boița va fi o plimbare lină în următorii doi ani. Acesta nu este decât ultimul act al unui spectacol jenant de mime politice, unde promisiunile sunt invers proporționale cu realizările.
Pe scurt, vizita lui Ciolacu pe șantierul A1 a fost mai degrabă o paranghelie electorală decât un pas înainte spre progresul infrastructurii românești. Dar ce mai contează o promisiune neonorată în marea buruiană a politicii româneşti? Teama de a rămâne blocați în traficul promisiunilor neîmplinite este eclipsată de obişnuitele discursuri goale, care, la fel ca lucrările de pe loturile A1, sunt pline de intenții bune, dar lipsite de orice substanță reală. Oare când va învăța clasa politică să construiască autostrăzi, nu castele în aer?
Sursa: Antena 3