Close Menu

    Subscribe to Updates

    Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

    What's Hot

    AFM anulează programul Rabla pentru tractoare după dezvăluirile bombă din ziarul BURSA: Coincidență sau mușamalizare disperată?

    mai 20, 2025

    Pieleanu: „Până la 15.30 era un singur câștigător”.

    mai 18, 2025

    Violențe la secția de votare din Franța: scandal cu fanii lui Simion.

    mai 18, 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Direct Focus
    Contact Login
    • Home
    • Justitie
    • Politica
    • Sanatate
    • Sport
    • Stiri internationale
    • Advertoriale
    • Anunțuri comerciale
    • Editoriale
    • Social
    Direct Focus
    Home»Diverse»Un elev repetent a dat școala în judecată și a câștigat.
    Diverse

    Un elev repetent a dat școala în judecată și a câștigat.

    aprilie 7, 2025Niciun comentariu3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
    Un elev repetent a dat scoala in judecata si a castigat
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Un verdict care zguduie sistemul educațional: elevul repetent care a învins școala

    Într-un caz care aruncă o lumină crudă asupra disfuncționalităților din sistemul educațional românesc, un elev de clasa a V-a din Constanța, etichetat drept „problematic”, a reușit să răstoarne decizia școlii de a-l lăsa repetent. Magistrații au considerat că sancțiunea aplicată de instituția de învățământ a fost excesivă și lipsită de fundament educațional. Decizia instanței de a anula scăderea notei la purtare și de a-i permite elevului să promoveze ridică întrebări serioase despre modul în care școlile gestionează comportamentele dificile ale elevilor.

    Un „elev-problemă” sau un sistem incapabil?

    Etichetarea copilului drept „elev-problemă” a fost doar începutul unei serii de acuzații și sancțiuni care au culminat cu repetarea anului școlar. Incidentul cel mai grav, o bătaie cu o colegă, a fost amplificat de distribuirea imaginilor pe rețelele sociale, dar alte acuzații, precum agresarea unei fete în sala de sport, au fost ulterior negate de martori. În loc să ofere sprijin și consiliere, școala a ales calea represiunii, scăzând nota la purtare fără a informa părinții în prealabil. Această decizie, luată în mod unilateral, a fost considerată de instanță ca fiind lipsită de echitate și de o abordare pedagogică adecvată.

    Un sistem educațional în derivă

    Decizia școlii de a sancționa elevul fără a-i oferi sprijinul necesar scoate la iveală o problemă endemică: lipsa consilierilor școlari și a resurselor pentru gestionarea situațiilor dificile. Într-un sistem descentralizat, unde fiecare unitate de învățământ își stabilește propriile reguli, elevii devin victime ale unor decizii arbitrare și adesea disproporționate. Inspectoratul Școlar Județean Constanța, prin vocea șefului său, Sorin Mihai, a subliniat că responsabilitatea revine exclusiv școlii, dar această poziție nu face decât să evidențieze lipsa unui cadru unitar și coerent pentru gestionarea conflictelor în mediul educațional.

    Consilierii școlari: o resursă ignorată

    În teorie, consilierii școlari ar trebui să fie pilonii de sprijin pentru elevii care întâmpină dificultăți, dar realitatea este cu totul alta. Numărul insuficient al acestora și volumul imens de muncă îi transformă în simple figuri simbolice, incapabile să facă față nevoilor reale ale elevilor. În acest caz, lipsa unei intervenții adecvate a contribuit la escaladarea situației, iar școala a preferat să aplice sancțiuni în loc să caute soluții constructive.

    Un precedent periculos sau o lecție necesară?

    Decizia instanței de a anula sancțiunile aplicate elevului ridică întrebări importante despre echilibrul dintre disciplină și sprijin în sistemul educațional. Este această hotărâre un semnal de alarmă pentru școli, obligându-le să-și reevalueze metodele punitive? Sau, dimpotrivă, creează un precedent periculos, încurajând elevii să conteste orice sancțiune? Cert este că acest caz scoate la iveală nevoia urgentă de reformă și de investiții în resursele umane și materiale ale școlilor.

    Concluzii amare pentru un sistem în colaps

    Acest caz nu este doar despre un elev și o școală, ci despre un sistem educațional care eșuează să-și îndeplinească misiunea fundamentală: formarea și sprijinirea elevilor. În loc să fie un spațiu al învățării și al dezvoltării, școala devine adesea un teren al conflictelor și al sancțiunilor arbitrare. Este timpul ca autoritățile să recunoască aceste deficiențe și să acționeze pentru a preveni repetarea unor astfel de situații. Până atunci, elevii rămân captivi într-un sistem care pare mai preocupat de a-și proteja imaginea decât de a-și îndeplini rolul educativ.

    Sursa: www.antena3.ro/actualitate/un-elev-lasat-repetent-a-dat-scoala-in-judecata-si-a-castigat-magistratii-au-decis-ca-masura-a-fost-prea-severa-741966.html

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email
    Previous ArticleDezbatere prezidențială Antena 3 CNN. Candidat-surpriză la „Un președinte în fața națiunii”, în această seară, ora 21:00
    Next Article Prezentarea candidaților la alegerile prezidențiale 2025.
    N Gabriela

    Related Posts

    Antrenorul de fitness al Papei a rămas șocat

    mai 17, 2025

    România pe harta revoluţiei cuantice. Impactul tehnologiei cuantice asupra vieţilor oamenilor.

    mai 17, 2025

    O nouă fabrică de procesare a cărnii în România

    mai 16, 2025

    Avertisment DNSC: Atacuri cibernetice prin invitații false.

    mai 16, 2025

    Comments are closed.

    Our Picks
    • Politica
    • Sanatate
    • Sport
    • Stiri internationale
    • Advertoriale
    • Anunțuri comerciale
    • Editoriale
    • Social
    • Politica de Confidentialitate
    • Termeni și Condiții
    • Politica Cookies
    • Contact
    • Facebook

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?