Chiaburi francezi pun gheara pe piața românească cu banii jos: prima fabrică de carton Honeycomb!
Într-o lume unde plasticul e rege și polistirenul își trântește greutatea peste tot ce-i viu și neviu, o gură de aer fresc vine de undeva de pe meleagurile Franței. Rossmann, un grup care trasează linii pe harta industriei de ambalaje de când alții abia îți conturau planurile de viitor, își aruncă ancora în România cu o investiție ce urlă modern și ecologic în același timp: o fabrică de carton Honeycomb sau tip fagure, ca să nu ne împiedicăm în tehnicalități.
Adio polistiren mizerabil, bun venit carton eco!
Mărfurile care se clatină de frică în transport se pot liniști acum; polistirenul, acel bețiv nesuferit de pe rafturile protecției, este înlocuit cu cartonul Honeycomb. Acest nou venit, promițând mai puțin balast și performanțe termo și fonoizolante de invidiat, arată că greutatea lui mică nu-i stă în cale să facă un bine substanțial. Orașul Șimleu Silvaniei devine scena principală a acestei inovații prin investiția de 2 milioane de euro a francezilor și creația unui scenariu cu 100 de locuri de muncă pușind în fundația locală prafuită.
Un flashback comunist cu happy-end capitalist
Gonind înapoi în vremurile când cartonul ondulat era mai mult o poveste decât o realitate în România, ICOA SA, sau Întreprinderea de Carton Ondulat si Ambalaje București cum i se zicea pe atunci, era puiul de aur pe care Petre Roman, într-un moment de claritate guvernamentală, l-a transformat într-o afacere pe care capitaștrii străini ar fi lăcrimat de fericire să pună mâna. Romcarton a ieșit din această alianță ca o Phoenix din cenușa regimului comunist, cu francezii victoriosi purtând 99% din acțiuni. Sărmanul Suceava, cu Ambro SA-ul său, a fost și el inghitit de acest căpcăun franco-românesc, devenind o piesă în puzzle-ul global al grupului Rossmann.
Expandarea imperiului de carton: Rossmann la cucerirea lumii
De la modestul început în 1922 și până acum, Rossmann s-a transformat într-un colos cu 25 de fabrici împrăștiate în 8 țări, inclusiv pe plaiurile noastre dragi. Cu o producție care dă vertigo până și celor mai înrăiți din industrie, 500.000 de tone de carton ondulat și 300.000 tone de hârtie, și cu un portofoliu de afaceri care sparge bariera de 906 milioane euro, se pare că grupul francez știe cum să joace cartea ecologiei și a capitalismului fără să-i tremure mâna.
Sursa: Antena 3