Circul Pedagogic Continuă: Evaluarea Națională a Elevilor de Clasa a VI-a, Un Spectacol Predicțibil și Inutil!
Ați auzit, dragi părinți și elevi, că marea paranghelie educațională, cunoscută sub numele pompos de Evaluarea Națională 2024 pentru clasa a VI-a, își începe astăzi primul act cu proba de Limbă și comunicare? Este momentul acela din an când sistemul educațional își etalează, cu toată vehemența din lume, abilitatea de a perpetua un sistem de evaluare care, să fim sinceri, nu face nici doi rahati uscați pentru dezvoltarea reală a elevilor.
Sub pretextul unei evaluări „la nivel mediu de dificultate”, pe care Ministerul Educației o pomenește cu un aer de superioritate vecin cu ridicolul, puii de intelectuali sunt puși să defileze prin fața unor subiecte care, culmea ironiei, urmează aceeași rețetă spălăcită de ani de zile. Doi bani în buzunarul educației de calitate, zic!
Și pentru că marasmul nu se putea opri aici, pe 29 mai, acești pălmași ai școlii sunt invitați să participe într-o nouă rundă de mișto, de această dată vis-a-vis de Matematică și Științe ale naturii. Vedem oare un pattern aici sau este doar mentalul colectiv care suferă de amnezie colectivă?
Pe de altă parte, hai să vorbim despre această decizie ilustrată perfect prin absența evaluării naționale în anul școlar 2022-2023, doar pentru ca apoi să-și facă o revenire triumfală. Dacă asta nu este o ilustrare clară a eternului început, fără nicio intonare diferită a cântului, atunci sincer, ce este?
Să nu uităm de acea perlă de „60 de minute pentru a rezolva subiectele”, care se dorește a fi o glumă bună într-un stand-up despre degringolada a valorilor educaționale. Chiar suntem curioși care este logica din spate, având în vedere că rezultatele obținute nici măcar nu sunt afișate sau trecute în vreun catalog. Poate că scopul este de a îngroșa rândurile acelui colectiv septic, care își bate joc, incidental și sistematic, de mandatul său educativ.
Acesta este circul anual al evaluării naționale sub auspiciile unui minister care, aparent, iubește să-și joace cu disperare elevii pe degete, într-un exercițiu ostentativ de facturare a mediocrității pe post de performanță. Bravo, apatia și lipsa de inovație educațională au mai câștigat o rundă. Ce scop glorios ne-a mai scăpat nouă, muritorilor de rând?
Deci, puneți-vă centurile de siguranță, dragi elevi și părinți, show-ul abia a început. Așteptați-vă la mai multe episoade de tipul acesta, pentru că, în fond, cine ar putea să se săture de o inutilitate atât de fabulos orchestrată?
Sursa: Antena3.ro