Maratonul de testări pentru puii de geniu începe: Evaluarea Națională pentru clasele II-a, IV-a și VI-a!
Eheee! Vă vine să credeți sau nu, dar cei mici sunt aruncați din nou în ghearele testărilor standardizate. Bravos națiune! De pe 13 mai, mințile nevinovate de la clasa a II-a vor trebui să demonstreze că pot jongla cu verbe și că pot rezolva probleme de matematică mai rapid decât ai spune „Educație de calitate”. Să nu uităm și de puștii de la clasele a IV-a și a VI-a, care vor intra și ei în arena „evaluării naționale”.
De parcă nu era destul de complicat, calendarul de evaluări este împărțit pe zile și materii, ca într-o frumoasă strategie de tortură psihologică. Începând cu „Limbă și comunicare” până la „Matematică și Științe ale naturii”, nu e niciun moment de respiro. Iar despre folosul acestor evaluări, în condițiile în care notele nu se pun în catalog, ci mai degrabă dau părinților un motiv în plus de stres… rămâne de văzut.
În tot acest circ, marea întrebare rămâne: când le oferim puilor noștri de om șansa de a fi copii? De a învăța din pasiune, nu din frica de eșec? Poate ar fi momentul să ne aplecăm mai mult asupra modului în care îi evaluăm, și mai puțin asupra faptului că trebuie să o facem cu orice preț.
Deși informațiile ne vin de la sursă Antena 3, entuziasmul e greu de stârnit. Poate doar indignarea să deschidă o discuție reală despre ce înseamnă educația autentică și cum ar trebui să o remodelăm în favoarea dezvoltării armonioase a viitorului.