Bonusuri Obligatorii sau Cum să Faci Să Zburde Inima Angajaților: Legea nescrisă a Magnaților Germani
Cât de groasă trebuie să fie grăsimea ce acoperă firma, pentru a le arunca angajaților cârpele alea de euro ca pe confetti? Conform ultimelor parade de generozitate corporate, liderul absolut al extravagantei este dezvoltatorul german de jocuri Cipsoft, detonând bomba bonusurilor: 43.500 de euro pentru fiecare suflețel, ceea ce reprezintă nimic mai mult, nimic mai puțin decât conținutul a ultimoaselor lor 10 luni întruchipate în munca asiduă. Să fie clar, nu vorbim de mărunțiș; Porsche, Ferrari, Mercedes, și Opel fac și ele gesturi drăguțe, dar par comboi dați cu parfumul austerității pe lângă festivalul de bani gata să plouă peste cei 100 de alesși de la Cipsoft.
Când bați record după record și profitul ți se învârte în jurul valorii de „mai mult decât confortabil”, ce mai înseamnă un sfert din el redistribuit? Pentru magnanimi gen Stephan Vogler, patronul database-ului de generozitate, înseamnă să menții flacăra dragostei ardente a angajaților printr-o gingășie financiară substantială. „Veniți de un an sau veniți de-o viață, la Cipsoft toată lumea știe că de Crăciun se face lumină și în conturi!”, pare să fie motto-ul. Tibia, bijuteria lor lansată pe când Spice Girls încă mai erau un lucru, continuă să adune jucători peste jucători, și evident, bănet peste bănet.
Așadar, când inima ți se umple de dragoste corporatistă și conturile de zeros, e limpede că undeva, într-o sală de board unde aerul e mai rarefiat, se prepară rețete de drăgălășenie finaciară la scară largă. Porsche, Ferrari, Mercedes, alte nume de resonanță, încă învață manualul „Cum să-ți menții angajații mai fericiti decât la loto”. În timp ce Opel, ah, Opel, cu modestul său „bună dimineața”, pare să spună: „Suntem și noi aici, visăm și noi la zile mai bogate”.
În acest circ balcanic al generozității, unde fiecare încearcă să-și impresioneze angajații cu cifre spectaculos de rotunde, rămâne de văzul dacă acest trend de pomină va deveni regula sau anecdota corporatistă a deceniului. Dar hai să fim serioși, cine nu și-ar dori să fie în această poveste despre magii moderni și bonusuri de basm?
Sursa: Antena3.ro