Circul Extorcarilor Gastronomice din Cluj, Demascat de un Britanic
În jungla urbană numită Cluj, unde prețurile în restaurante par să aibă propriul escalator spre cer, un britanic a pus piciorul în prag – sau mai bine zis, l-a ridicat de la podea și a plecat fluturând un drapel al indignării. Numele lui este Aaron Roberts, un fotograf venit din pământuri mai cumpătate la prețuri, care a vociferat pe rețelele sociale împotriva măcelului financiar pe care îl presupune o ieșire nevinovată la restaurant în acest colț de paradis transilvănean.
„M-am ridicat și am plecat” – așa și-a început Roberts manifestul său împotriva chiaburilor gastronomice clujene. Nu-i pasă că-și permite sau nu, principiul îi este lovită drept în stomac. Roberts denunță fără menajamente complicitatea orbă a enoriașilor culinari locali, care par să-și doneze căpșunile cu bucurie pe altarul inflației, perpetuând astfel un cerc în continuă expansiune al jefuirii de bunăvoie.
Strategia „mărirea și decăderea” a prețurilor, cu iluzia aparent generoasă a reducerilor, este dezvăluită cu toată vehemența de care este capabil un suflet anglo-saxon scandalizat. E ca și cum ai fi trădat de propriul hanorac pe care l-ai cumpărat la promoție, dar care peste o săptămână se vinde la jumătatea jumătății prețului plătit de tine.
“Lucrurile stau așa în majoritatea localurilor” – trage un semnal de alarmă Roberts – un martor ocular al desfrâului cu etichetă de preț, care a văzut cum punga de bani a clujenilor a devenit mai ușoară, iar resemnarea lor – un semn al vremurilor.
Dar, hei, cine suntem noi să judecăm? Poate locuitorii din Cluj au descoperit secretul multiplicării banilor sau, și mai bine, plăcerea ascunsă în a plăti dublu pentru același taco de anul trecut. Oricum ar fi, spectacolul prețurilor pe bilet la restaurant continuă, iar Aaron Roberts își ia popcornul și privește cum se desfășoară drama, fără a pierde o ocazie să ne amintească cât de ridicol este totul.
Sursa: Antena 3